​Kraftringen får utmärkelse för insatser inom samhällsnytta

Pressmeddelande   •  Maj 28, 2015 08:01 CEST

Kraftringen tilldelas utmärkelse för sina insatser inom långsiktig hållbarhet och CSR. Det är KFS – arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag som för första gången någonsin delar ut pris i affärsmässig samhällsnytta.

-Kraftringen har ett gediget och väl genomarbetat hållbarhetsarbete som är till stor nytta för samhället där de verkar, det vill vi premiera, säger Monica Ericsson, vd på KFS.

Kraftringen har utmärkt sig genom sin vilja att ligga i framkant inom hela hållbarhetsområdet, det gäller såväl genomförda projekt som styrning och redovisning. Hållbarhetsredovisningen, som följer de senaste riktlinjerna, visar inte bara på transparens utan även hur de lyssnar på sina intressenters krav och förväntningar så de kan utvecklas ytterligare och bidra till ännu mer samhällsnytta.

Vinnaren av 2015 års KFS-pris är Havets hus i Lysekil AB. På delad andraplats och med hedersomnämnanden kommer Fyrishov Uppsala AB och Kraftringen AB i Lund. Läs mer på www.kfs.net/kfspriset

Kontaktperson:

Sylvia Michel, vd Kraftringen AB, tel: 046-356000

Monica Ericsson, VD KFS, tel: 070-419 33 71, monica.ericsson@kfs.net

Christina Lingdén, kommunikationschef KFS, tel: 070-419 33 82, e-post: christina.lingden@kfs.net

KFS är arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag. Våra medlemmar finns representerade i hela landet och deras verksamhet har stor betydelse för utvecklingen av servicen till medborgarna. Våra branscher är Anläggning, Besöksnäring, Energi, Fastighet och Näringsliv, Flygplatser, Konsult och Service, Läns- och Regionmuseer, Parkering, Personlig Assistans, Trafik, Trafikhuvudmännen, Utbildning, VA, Vård och Omsorg och Återvinning. Läs mer på www.kfs.net