Nytt avtal för branschen Personlig assistans har träffats mellan KFS och Kommunal

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 14:49 CET

Per Sjödin, branschansvarig förhandlare KFS och Margaretha Johansson, Kommunal.

KFS och Kommunal har kommit överens om ett nytt 12-månadersavtal för branschen Personlig assistans som gäller för perioden 2016-11-01- 2017-10-31.

- Vi är nöjda med avtalet då det innehåller konkurrenskraftiga löneökningar i nivå med märket för branschen vilket kommer att gynna våra medlemsföretag, säger Anna Steen, t f förhandlingschef på KFS.

Förändringarna i avtalet inkluderar löneökningar, uppräkning av ersättningar och tydligare uppsägningsregler.

Per Sjödin, ansvarig förhandlare, 08 556 009 61, per.sjodin@kfs.net
Anna Steen, förhandlingschef, 08 556 009 57, anna.steen@kfs.net

Våra medlemmar gör så att människors vardag fungerar.

KFS är arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag. Vårt uppdrag är att vara det bästa stödet för våra medlemmar i deras vardag. Det innebär att vi tecknar konkurrenskraftiga branschanpassade avtal, ger stöd i arbetsgivarfrågor och bistår i arbetsrättsliga frågor, tillhandahåller relevanta utbildningar, mötesplatser och nätverk. Våra 580 medlemsföretag med 30 000 anställda tillhandahåller samhällsnyttiga tjänster inom 14 branscher – allt från energi- och vattenförsörjning, bredbandstjänster, avfallshantering, återvinning, kollektivtrafik, nybyggnad, drift och underhåll av gator och vägar, parkering och fastighetsförvaltning till muséer, besöksnäring, utbildning, vård, omsorg och personlig assistans. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle.Läs mer: www.kfs.net