​Nytt pris i samhällsnytta och hållbarhet

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2015 08:10 CEST

KFS har instiftat ett nytt pris i affärsmässig samhällsnytta som syftar till att inspirera företag och organisationer till att arbeta med långsiktig hållbarhet. Vinnaren tillkännages den 27 maj under KFS medlemsdagar i Varberg.
Som arbetsgivarorganisation är vi imponerade över allt det goda arbete som görs hos våra medlemsföretag. Inte bara det som ryms inom kärnverksamheten – utan insatser som går långt utöver uppdraget. Det vill vi premiera och även låta andra inspireras av hur man jobbar i praktiken med långsiktigt hållbar samhällsnytta, säger KFS vd Monica Ericsson.

KFS-priset delas ut för allra första gången under KFS-dagarna som i år arrangeras i Varberg. Prisutdelningen livesänds den 27/5 kl 16.30 på www.kfs.net.

Pristagaren ska mot bakgrund av KFS bärande idé om affärsmässig samhällsnytta ha gjort framstående insatser inom hållbarhetsområdet till nytta för orten där företaget verkar. Alla medlemsföretag inom KFS kan söka priset. Juryn består av representanter från KFS samt en expert inom CSR och hållbarhetsområdet.

Kontaktperson:

Monica Ericsson, VD KFS, tel: 070-419 33 71, monica.ericsson@kfs.net
Christina Lingdén, kommunikationschef KFS, tel: 070-419 33 82, e-post: christina.lingden@kfs.net

KFS är arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag. Våra medlemmar finns representerade i hela landet och deras verksamhet har stor betydelse för utvecklingen av servicen till medborgarna. Våra branscher är Anläggning, Besöksnäring, Energi, Fastighet och Näringsliv, Flygplatser, Konsult och Service, Läns- och Regionmuseer, Parkering, Personlig Assistans, Trafik, Trafikhuvudmännen, Utbildning, VA, Vård och Omsorg och Återvinning. Läs mer på www.kfs.net