Samhällsnyttan i fokus när Västerås står värd för årets KFS-dagar den 1-2 juni

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 07:07 CEST

KFS-dagarna i Västerås 2016.

Nära 200 medlemmar från samhällsnyttiga företag i hela landet möts på Aros Congress Center i Västerås på en årlig konferens, arrangerad av arbetsgivarorganisationen KFS. Ulla Persson, kommunstyrelsens ordförande hälsar välkommen och KFS vd Monica Ericsson – som är f d stadsdirektör i Västerås – är glad att välkomna medlemmarna till sin hemstad:

- Vårt tema i år är teknikutveckling och innovationer och vad kan vara en bättre mötesplats än Västerås som ofta benämns Teknikens vagga?

Programmet innehåller förutom KFS årsstämma föredrag och seminarier som relaterar till affärsmässig samhällsnytta och långsiktig hållbarhet. En av höjdpunkterna är KFS pris inom Affärsmässig samhällsnytta som delas ut till ett medlemsföretag som gjort exceptionella insatser inom hållbarhetsområdet. Västerås Lokaltrafik är en av de sex företag som ansökt om priset och vinnaren offentliggörs vid prisutdelningen den 1 juni som livesänds kl 17.15.

Temat för KFS-dagarna är Affärsmässig samhällsnytta i den nya världen – innovationer som skapar ett bättre samhälle. Konferensen gästas av föreläsare som internetprofilen Joakim Jardenberg, teknologistjärnan Claudia Olsson, psykologen och radioprofilen Per Naroskin samt biskopen i Västerås stift: Mikael Mogren som ska tala om människan i en värld i transformation.

Moderator är Angeli Sjöström Hederberg.

Kontaktperson: Christina Lingdén, kommunikationschef KFS, tel: 070-419 33 82, e-post: christina.lingden@kfs.net

Våra medlemmar gör så att människors vardag fungerar. KFS är arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag. Vårt uppdrag är att vara det bästa stödet för våra medlemmar i deras vardag. Det innebär att vi tecknar konkurrenskraftiga branschanpassade avtal, ger stöd i arbetsgivarfrågor och bistår i arbetsrättsliga frågor, tillhandahåller relevanta utbildningar, mötesplatser och nätverk. Våra 580 medlemsföretag med 30 000 anställda tillhandahåller samhällsnyttiga tjänster inom 14 branscher – allt från energi- och vattenförsörjning, bredbandstjänster, avfallshantering, återvinning, kollektivtrafik, nybyggnad, drift och underhåll av gator och vägar, parkering och fastighetsförvaltning till muséer, besöksnäring, utbildning, vård, omsorg och personlig assistans. Läs mer: www.kfs.net