Jämställd lösning - ett unikt event för alla som vill lösa gemensamma samhällsutmaningar: hur går vi vidare efter #metoo?

Kommunförbundet Skåne arrangerar tillsammans med Winnet Skåne och Kvinnojouren Lund ett sprillans nytt nätverk för alla som vill vara med och lösa Skånes jämställdhetsutmaningar på ett nytänkande och lösningsfokuserat sätt. Den 9 februari kickar första träffen igång!

Hur löser jämställdhet samhällsutmaningar? Tillsammans med Winnet Skåne och Kvinnojouren Lund skapar Kommunförbundet Skåne nu ett unikt event med anledning av bl.a. #metoo och den regionala jämställdhetsstrategin #ettjämställtskåne.

Under fyra tillfällen skapas en dynamisk verkstad med ett stuprörsbefriat arbetssätt. Den första lösningsfokuserade träffen kommer att utgå från tre verkstäder; hur en plan/överenskommelse tas fram, hur arbetet med sexuella trakasserier kan konkretiseras samt vilka vardagsrutiner och verktyg som kan användas.

Nu är det dags att gå från ord till handling!

Tid: 9 februari
Klockan: 13-16
Plats: Månteatern, Bredgatan 3, Lund

Linda Leveau, Samordnare likarätt Kommunförbundet Skåne, 0728 85 47 84
Matilda Kulle, Verksamhetsledare Winnet Skåne, 0707 34 35 64

Representation från media är välkommen att delta.