Det är enkelt att uppgradera dina Hella extraljus till LED-ljus

Enkelt att uppgradera extraljus till LED-ljus

Nu är det möjligt att förnya dina befintliga Hella Halogen-extraljus till moderna LED-ljus. Det är så enkelt att du kan göra det själv. Dessutom både smart och hållbart. De nya LED-insatserna uppfyller de lagkrav som ställs och påverkar inte fordonets övriga elektronik tack vare högsta avstörningsklass.

I Sverige finns det nära en halv miljon halogen-extraljus från Hella monterade på bilar och lastbilar som enkelt kan uppgraderas till LED-ljus. Extraljusen hjälper dig som förare att se bättre och längre. Med bra extraljus kan du undvika vilt på vägen och tidigare se fotgängare och cyklister utan reflexer.

Från Hella kommer nu LED-ljusinsatser, som enkelt och smidigt kan ersätta dina befintliga halogen-insatser i extraljusen på bilen. I alla modeller av Hella Rallye 3003 och Hella Luminator där det suttit en halogen-glödlampa går det att montera de nya LED-ljusinsatserna.

- Det är bara fyra skruv och två kablar som ska lossas för att uppgradera ditt extraljus från vanlig glödlampa till den modernaste LED-tekniken, säger Peter Klingsell, produktchef för Hella extraljus på KG Knutsson AB.

LED-insatserna uppfyller de lagkrav som ställs och tack vare högsta avstörningsklass påverkar de inte fordonets övriga elektronik.

Istället för att köpa helt nya extraljus kan du nu enkelt uppgradera dina befintliga ljus till LED. Du tillför ny teknik och sparar både pengar och miljö. Smart och hållbart.