KGK utökar sitt marina segment inom fartygsbelysning

KGK i nytt partnerskap med Den Haan Rotterdam

KGK förstärker sitt marina segment genom nytt partnerskap med Den Haan Rotterdam. Samarbetet innebär att KGK får tillgång till en helt ny produktlinje främst inom fartygsbelysning för den kommersiella sektorn.

Den nya produktlinjen från DHR innebär ett bredare sortiment för den svenska marknaden inom navigation- och signalbelysning, sökstrålkastare och mistlurar.

- Vi är väldigt glada över det nya samarbetet med DHR. Det öppnar stora möjligheter för oss i att kunna tillgodose kunders behov med en produktlinje vi tidigare saknat. DHR har lång erfarenhet och kompetens av att utveckla högkvalitativa produkter som vi tror kommer täcka många behov inom yrkessjöfarten, säger Per Löfgren affärsområdeschef på KGK Marin & Fritid.

- Med Den Haag Rotterdams produkter utökar vi ett redan starkt sortiment av marinbelysning och kan nu erbjuda produkter även till yrkessjöfarten med fartyg över 50 meter, säger Johan Bengs produktchef på KGK.

Om DHR
DHR grundades 1922 och är ett familjeföretag från Holland. Företaget tillverkar marinbelysning, signalhorn och reservdelar för kunder inom både privat och offentlig sektor.

Läs mer om DHR: https://www.dhr.nl/

KG Knutsson AB är sedan 1946 smörjmedlet i den svenska fordonsbranschen. Vi är ett företag som tror på långsiktiga relationer, därför jobbar vi med starka varumärken och skapar affärer som gynnar alla parter.

Vi har gett våra leverantörer vårt distributionsnät medan våra kunder har fått de bästa varumärkena, allt inpackat i vår produktkunskap och precisa distribution. Vårt produkt- och tjänstesortiment är bredast i branschen och på vår e-handelsplats autokatalogen.se hittar våra partners mer än en halv miljon artiklar.