Öka körtiden med ny färdskrivaren från VDO

Öka körtiden med ny färdskrivaren från VDO

Öka körtiden med nya färdskrivaren från VDO

VDO lanserar en ny färdskrivare som i tre steg kan göra hanteringen av färdskrivardata mer effektiv.

Nu lanseras en ny färdskrivare från VDO, DTCO® 1381 Ver. 1.4. Med kampanjen ”Go for efficiency” presenterar VDO tre steg för en mer effektiv hantering av färdskivardata.
– Första steget är att byta till den nya färdskrivaren som är integrerad med ”1-minutsregeln”, på så sätt ökas körtiden avsevärt, säger Erik Bengtsson, produktansvarig för VDO hos KG Knutsson AB.

Den så kallade ”1-minutsregeln” för färdskrivare innebär att färdskrivaren registrerar körning först efter 30 sekunder (tidigare 5 sek). Effekten av detta märks främst vid transporter med många korta stopp och andra typer av köer.
– Varje minut räknas. De manuella inmatningarna har förenklats vilket kommer att öka effektiviteten och spara tid.

Hårdare lagkrav blir enklare att följa

Det andra steget för effektivare hantering är fjärrnedladdning av data. Med DTCO® 1381 Ver. 1.4 + DLD behövs inga manuella nedladdningar från färdskrivaren. DLD är en trådlös lösning för överföring av massminne och förarkortsdata, från fordonet till kontoret. Det gör att det blir lättare att leva upp till skyldigheten att lagra data tack vare att datanedladdningen är intervallstyrd och automatisk.

– Det går även att överföra dina data var som helst ifrån, flexibelt och säkert.

Maxa produktiviteten

Funktionen TIS Track&Trace, är det tredje steget mot bättre produktivitet och effektivare hantering. Här kan du följa aktuell position, sträckor och status på dina fordon direkt på din dator eller i din iPhone/iPad. Tack vare tjänsten får dina kunder exakt information om var godset befinner sig samt uppgifter om beräknad leveranstid. Det blir lättare med spontana upphämtningar av ytterligare gods längs med den aktuella färdvägen samt att optimera framtida planering av resväg genom att använda fordonshistorik för analys och jämförelse av tidigare resvägar.

Läs mer på www.vdo.se Där finns även mer information om digitala färdskrivare.

För ytterligare information, kontakta:

Erik Bengtsson
Produktansvarig