Först på KICKS - Emma Wiklunds doft Rue de Varenne!

Först på KICKS - Emma Wiklunds doft Rue de Varenne!

Med inspiration från sina år i Paris lanserar Emma Wiklund nu sin första doft; Rue de Varenne. Tillsammans med välrenommerade parfymören Aurelien Guichard har Emma tagit fram en doft med toner av liljekonvalj, vit mysk och ljus mocka.

I Paris i St. Germain ligger en gata som heter Rue de Varenne, här hyrde Emma ett litet gårdshus som hon kallade sitt hem under några år då hon arbetade och levde i Paris. Lite längre ner på gatan ligger Musée Rodin och dess ljuvliga trädgårdar vilka Emma ofta besökte. Detta har varit Emmas inspirationskälla i skapandet av hennes första doft för hudvårdsmärket Emma S.

- Jag älskade att strosa runt i trädgårdarna vid Musée Rodin där väggarna var vackert inklädda i blommor. Det är denna tid av mitt liv som inspirerat mig till vår första doft, säger Emma Wiklund, grundare och vd Emma S.

Tillsammans med parfymören Aurelien Guichard har Emma S. Rue de Varenne landat i en doft med toppnoter av liljekonvalj och päron, mellannoter bestående av apelsinblomma och vit mysk samt basnoter av ljus mocka, vanilj och patchouli. Flera av oljorna i doften är naturliga och utvalda av Emma och Aurelien. Doften hittar du först i KICKS-butiker och på kicks.se.

- Vi som marknadsledande på doft vill alltid vara först med att lansera säsongens bästa nyheter och Emmas S första parfym hör definitivt till den kategorin med sin härligt fräscha och feminina doft, helt i linje med de svenska kvinnornas preferenser, berättar Jessica Rogberg, presskontakt på KICKS.

Emma S. Rue de Varenne EdT 30 ml, 399 kr.

KICKS är den ledande skönhetskedjan i Norden och består totalt av 241 butiker: 143 i Sverige, 16 i Finland och 82 i Norge. Med attraktiva varumärken inom doft, makeup, hudvård och hårvård samt välutbildade skönhetsexperter i butik erbjuder KICKS ett modernt och internationellt koncept. KICKS kosmetikkedjan AB ingår i Axstores.