KICKS Beauty släpper limiterad höstkollektion - i stilren skandinavisk design med inslag av italiensk carraramarmor

KICKS Beautys limiterade höstkollektion 2018 kännetecknas av skandinavisk design med inslag av italiensk carraramarmor – detta både när det gäller produkternas stilrena design och lyxiga formuleringar. I kollektionen ingår en ögonpalett samt ett glowkit med vilka du kan skapa en sofistikerad höstlook med metalliska inslag och mycket lyster. Tillkommer gör även tre sminkborstar samt en makeupväska i stilfullt marmorprint med gulddetaljer. Kollektionen säljs i begränsad upplaga med start i augusti.

Marmor har länge varit en het inredningstrend. Det senaste är nu att marmorn har flyttat från köksbänkar och soffbord till andra inredningsföremål - och nu även skönhetsprodukter. I KICKS Beautys limiterade höstkollektion har man lyft in marmortrenden både i produkternas utformning med marmorprint samt i formuleringar som är lika skarpa och klara som marmorns kristaller.

KICKS BEAUTY LIMITED EDITION MARBLE EYESHADOW PALETTE
Ögonskuggspaletten innehåller tio pigmentrika nyanser i nude, guld, bronze och burgundy. De har både en metallisk och matt finish. Det går också att kombinera flera av nyanserna för att skapa en trendig layeringeffekt där skuggorna går ton i ton. Pris: 249 SEK

KICKS BEAUTY LIMITED EDITION MARBLE GLOW KIT
Glowkittet består av fyra nyanser som alla ger en naturlig glow utan att lämna glitterpartiklar på huden. Innehåller både kalla och varma nyanser. Pris: 199 SEK

KICKS BEAUTY LIMITED EDITION MARBLE COLLECTION BRUSHES
I kollektionen ingår tre olika makeupborstar; highlighter brush, angle precision brush och powder brush. Alla är gjorda av syntetiskt hår av högsta kvalitet, vilket gör dem mjuka och sköna mot huden och lätta att applicera med.

Highlighter Brush, en lite mindre highlighterborste som passar perfekt när du vill addera extra glow.Pris: 129 SEK

Angled Precision Brush, har en vinklad yta som passar perfekt till contour-, bronze- eller blushprodukter. Pris: 149 SEK

Powder Brush, är en perfekt all-aroundborste som passar till alla sorters puder. Kan användas till både lätt och intensiv täckningsgrad. Pris: 179 SEK

KICKS BEAUTY LIMITED EDITION MARBLE MAKEUP BAG
Necessären i marmorprint är inte bara vacker att se på utan även perfekt att ha i väskan eller på sminkbordet. Eftersom den går att ställa upp kan man enkelt se vilka produkter man har i den. Den innehåller både fack för produkter samt mindre fickor som håller borstarna på plats. Tillverkad i polyuretan. Pris: 179 SEK

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 33.

Anna Morén, Patriksson Communication, anna.moren@patrikssoncomms.com,

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se,

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.