​KidsBrandStore öppnar sin första Multibrandstore i Täby Centrum

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2016 09:00 CEST

Täby Galleria med en handelsyta på 78 000 kvm

Kidsbrandstore.se startade sin e-handelsbutik i September 2011 och nu är det äntligen dags för den första fysiska butiken. Täby Centrum har vunnit pris för att vara det bästa köpcentret i Norden. Här passerar ca 13 miljoner besökare per år och gallerian härbärgerar ca 160 butiker.

-Vi valde Täby Galleria av flera anledningar. Dels för att det är Nordens bästa galleria och dels för att Täby är ett kapitalstart område. Vi ville öppna vår första butik i ett område vi verkligen trodde på, säger Peter Markstedt, grundare och butiksetableringsansvarig på Kidsbrandstore.

Butiken kommer att kunna erbjuda varumärken för barn och ungdomar från de största och ledande varumärkena i världen. Ca 17 märken kommer att finnas representerade på plats men med en omnikanallösning så kommer kunderna att ha tillgång till hela Kidsbrandstore´s sortiment.

Dagliga leveranser från centrallagret kommer möjliggöra för kunden att både kunna prova och hämta ut kläder som beställts online.

Satsningen på fysiska butiker är en viktig del i Kidsbrandstore´s fortsatta tillväxt. I september slår de upp dörrarna i Täby Centrum men planen finns att öppna Multibrandstores i flera av de största städerna i Norden.

-Näst ut är Kungsmässan i Göteborg. Det blir till våren 2017 som vi öppnar där. Återigen så har vi tittat på det område vi helst ville ligga i och har lyckats komma in på Kungmässan. Det känns fantastiskt, säger Peter.

Kidsbrandstore är en unik webbutik med försäljning av kvalitetskläder och accessoarer för barn och ungdomar i åldrarna 8-16 år.  Fokus ligger på hög kundservice och snabba leveranser och målsättningen är att under de närmaste åren öppna fysiska multibrandbutiker i flera stora städer i Norden. Den första butiken slår upp sina dörrar under hösten 2016 i Täby Galleria.