Kilpatrick Townsend söker jurist inom upphandling

Nyhet   •   Apr 17, 2018 16:08 CEST

Vi märker en stadigt ökande efterfrågan av våra tjänster och vi söker nu ytterligare en jurist till vårt Stockholmskontor.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 20 kontor varav 17 i USA och ett vardera i Shanghai, Stockholm och Tokyo. Stockholmskontoret tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Hos oss arbetar cirka 45 personer varav 30 är jurister.

Vår ambition är att vara en tillräckligt stor advokatbyrå för att kunna hantera de affärsjuridiska frågeställningar våra klienter möter, samtidigt som varje klient ska erbjudas ett personligt omhändertagande med fokus på goda och långsiktiga relationer.

Beskrivning av tjänsten

Du kommer att ingå i vårt upphandlingsteam som arbetar tillsammans med processgruppen.

Arbetet består i att löpande biträda våra klienter vid bl.a. upprättande och analys av upphandlingsdokumentation, framtagande av anbud, strategiska överväganden och genomförande av förhandlingar, utvärdering av anbud, analys av tilldelningsbeslut, överprövningar och skadeståndsmål samt tolkningar avseende tillämpning och ändringar av upphandlade kontrakt.

Vi stödjer kontorets samtliga verksamhetsgrenar och våra klienter inkluderar såväl svenska som internationella bolag jämte offentliga aktörer.

Vi erbjuder dig omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter och du kommer tidigt att få möjlighet till självständigt arbete och direktkontakt med våra klienter. Du kommer att ha mycket goda utvecklingsmöjligheter och få glädje av utbyten med våra kontor i USA. Det råder en familjär stämning hos oss och vi strävar efter att alla ska känna arbetsglädje och trivsel. Vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har fullgjord svensk juristexamen och ett till fyra års erfarenhet av att arbeta med upphandling vid advokatbyrå, domstol, myndighet eller bolag.

Som person är du engagerad, förtroendeingivande, lyhörd och resultatinriktad. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i såväl projektform som självständigt. Du har ett genuint intresse för juridik förenat med ett naturligt kommersiellt tänkande och klientfokus.

Frågor?

Om du har frågor, kontakta gärna advokat Sylvia Lindén, telefon 0739-82 48 25 alt. slinden@kilpatricktownsend.com eller HR-ansvarig Jessica Ahlsén, telefon 0733-58 28 55 alt. jahlsen@kilpatricktownsend.com. Besök gärna vår hemsida, kilpatricktownsend.se.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum är den 15 maj 2018 men då ansökningarna hanteras fortlöpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har löpt ut. Sänd din ansökan bestående av personligt brev, CV och kopior av betyg samt intyg till rekryteringstockholm@kilpatricktownsend.com.