Kilpatrick Townsend söker jurist till corporategruppen

Nyhet   •   Feb 25, 2016 09:56 CET

Vi märker en stadigt ökande efterfrågan av våra tjänster och vi söker nu en jurist till corporategruppen på vårt Stockholmskontor.

Kilpatrick Townsend

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå som etablerades 1860. Vi har totalt 18 kontor, varav 15 kontor i USA och ett vardera i Shanghai, Stockholm och Tokyo. Stockholmskontoret som öppnade 2001 tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Hos oss arbetar för närvarande cirka 45 personer, varav 30 är jurister.

Vår ambition är att vi ska vara en tillräckligt stor advokatbyrå för att kunna hantera de affärsjuridiska frågeställningar våra klienter möter, samtidigt som varje klient ska erbjudas ett personligt omhändertagande. Vi värdesätter goda och långsiktiga relationer med våra klienter.

Beskrivning av tjänsten

Du kommer att ingå i vår corporategrupp och arbeta såväl självständigt som tillsammans med övriga jurister både inom och utanför corporategruppen. Vi företräder svenska och internationella klienter inom områdena företagsförvärv och bolagsrätt inklusive kapitalanskaffning. Bland våra klienter återfinns ett antal börsnoterade koncerner.

Vi erbjuder dig omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter. Du kommer att ha mycket goda utvecklingsmöjligheter och få glädje av utbyten med våra kontor i USA. Det råder en familjär stämning hos oss och vi strävar efter att alla ska känna arbetsglädje och trivsel. Vi värdesätter en god balans mellan arbete, fritid och familjeliv.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har fullgjord svensk juristexamen och erfarenhet av affärsjuridiskt arbete, företrädesvis från advokatbyrå. Processvana är meriterande.

Som person är du engagerad, förtroendeingivande, lyhörd och resultatinriktad. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i såväl projektform som självständigt. Du har ett genuint intresse för affärsjuridik förenat med ett naturligt kommersiellt tänkande och klientfokus.

Frågor?

Om du har frågor, kontakta gärna advokat Sören Druve, telefon 08-505 646 25 alt. sdruve@kilpatricktownsend.com eller HR-ansvarig Jessica Ahlsén, telefon 08-505 646 43 alt. jahlsen@kilpatricktownsend.com. Besök gärna vår hemsida, kilpatricktownsend.se.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag är den 17 mars 2016 men då ansökningarna hanteras fortlöpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan eventuellt komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har löpt ut. Sänd din ansökan bestående av personligt brev, CV och kopior av betyg och intyg till rekryteringstockholm@kilpatricktownsend.com.