Kilpatrick Townsend söker jurist till processrättsgruppen

Nyhet   •   Feb 25, 2016 09:59 CET

Vi märker en stadigt ökande efterfrågan av våra tjänster och vi söker nu en jurist till processrättsgruppen på vårt Stockholmskontor.

Kilpatrick Townsend

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå som etablerades 1860. Vi har totalt 18 kontor, varav 15 kontor i USA och ett vardera i Shanghai, Stockholm och Tokyo. Stockholmskontoret som öppnade 2001 tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Hos oss arbetar för närvarande cirka 45 personer, varav 30 är jurister.

Vår ambition är att vi ska vara en tillräckligt stor advokatbyrå för att kunna hantera de affärsjuridiska frågeställningar våra klienter möter, samtidigt som varje klient ska erbjudas ett personligt omhändertagande. Vi värdesätter goda och långsiktiga relationer med våra klienter.

Beskrivning av tjänsten

Du kommer att ingå i vår processrättsgrupp, som rankas som en av de bästa i landet. Vi anlitas därför i både stora och mindre tvister och agerar ofta ombud i såväl skiljeförfarande som domstol. Vi stödjer kontorets samtliga verksamhetsgrenar och våra klienter inkluderar därför bl.a. industriföretag, konsultföretag, entreprenörer, fastighetsägare, arkitekthus samt försäkringsbolag. Våra klienter finns i såväl den privata som den offentliga sfären.

Vi erbjuder dig omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter och du kommer tidigt att få möjlighet att arbeta självständigt. Du kommer också att ha mycket goda utvecklingsmöjligheter och få glädje av utbyten med våra kontor i USA. Det råder en familjär stämning hos oss och vi strävar efter att alla ska känna arbetsglädje och trivsel. Vi värdesätter en god balans mellan arbete, fritid och familjeliv.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har fullgjord svensk juristexamen och erfarenhet av handläggning av tvister vid domstol, t.ex. genom tingstjänstgöring. Ytterligare erfarenhet av affärsjuridiskt arbete, t.ex. från advokatbyrå är meriterande.

Som person är du engagerad, förtroendeingivande, lyhörd och resultatinriktad. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i såväl projektform som självständigt. Du har ett genuint intresse för juridik förenat med ett naturligt kommersiellt tänkande och klientfokus.

Frågor?

Om du har frågor, kontakta gärna advokat Nicklas Björklund, telefon 08-505 646 22 alt. nbjorklund@kilpatricktownsend.com eller HR-ansvarig Jessica Ahlsén, telefon 08-505 646 43 alt. jahlsen@kilpatricktownsend.com. Besök gärna vår hemsida, kilpatricktownsend.se.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag är den 17 mars 2016 men då ansökningarna hanteras fortlöpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan eventuellt komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har löpt ut. Sänd din ansökan bestående av personligt brev, CV och kopior av betyg och intyg till rekryteringstockholm@kilpatricktownsend.com.