Kilpatrick Townsend söker jurister med inriktning mot fastighetstransaktioner

Nyhet   •   Aug 18, 2017 12:24 CEST

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 19 kontor varav 16 i USA och ett vardera i Shanghai, Stockholm och Tokyo. Stockholmskontoret tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Hos oss arbetar cirka 45 personer varav 30 är jurister.

Vår ambition är att vara en tillräckligt stor advokatbyrå för att kunna hantera de affärsjuridiska frågeställningar våra klienter möter, samtidigt som varje klient ska erbjudas ett personligt omhändertagande med fokus på goda och långsiktiga relationer.

Beskrivning av tjänsten

Du kommer att ingå i vår transaktionsgrupp och vara verksam inom det fastighetsrättsliga området. Vår fastighetsverksamhet rankas som en av de främsta i landet. En stor del av vår verksamhet är knuten till fastighetstransaktioner och genom vår expertis får vi möjlighet att verka inom de mest komplexa uppdragen och strukturerna. Utöver rådgivning knuten till transaktioner tillhandahåller vi löpande rådgivning inom ramen för förvaltning och utveckling av fastigheter. Våra klienter inkluderar såväl större som mindre fastighetsägare, utländska och svenska fastighets- och pensionsfonder, börsbolag samt ledande försäkringsbolag. Våra klienter finns i såväl den privata som den offentliga sfären.

Vi erbjuder dig omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter och du kommer tidigt att få möjlighet till självständigt arbete och direktkontakt med våra klienter. Du kommer att ha mycket goda utvecklingsmöjligheter och få glädje av utbyten med våra kontor i USA. Det råder en familjär stämning hos oss och vi strävar efter att alla ska känna arbetsglädje och trivsel. Vi värdesätter en god balans mellan arbete, fritid och familjeliv.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har fullgjord svensk juristexamen med goda resultat. Erfarenhet av affärsjuridiskt arbete med inriktning mot fastighetstransaktioner alternativt tingstjänstgöring är meriterande. Du har mycket god språkkänsla och behärskar engelska väl i såväl tal som skrift.

Som person är du engagerad, förtroendeingivande, lyhörd och resultatinriktad. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i såväl projektform som självständigt. Du har ett genuint intresse för affärer förenat med ett naturligt kommersiellt tänkande och klientfokus.

Frågor?

Om du har frågor, kontakta gärna advokat Hanna Sundberg, telefon 08-505 646 07 alt. hsundberg@kilpatricktownsend.com eller HR-ansvarig Jessica Ahlsén, telefon 08-505 646 43 alt. jahlsen@kilpatricktownsend.com.

Besök gärna vår hemsida, kilpatricktownsend.se.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum är den 18 september men då ansökningarna hanteras fortlöpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har löpt ut. Sänd din ansökan bestående av personligt brev, CV och kopior av betyg samt intyg till rekryteringstockholm@kilpatricktownsend.com.