Vad ska du göra i sommar? Vill du åka till USA?

Nyhet   •   Dec 10, 2013 17:00 CET

Kilpatrick Townsend söker en sommartrainee

Kilpatrick Townsends sommartraineeprogram erbjuder dig möjligheten att få en första
inblick i den affärsjuridiska verksamheten, både i Sverige och i USA.

Kilpatrick Townsend

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå som etablerades 1860.  Vi har totalt 17 kontor, fördelade i USA (14 städer) samt i Shanghai, Stockholm, och Tokyo. Stockholmskontoret öppnade 2001 och tillhandahåller rådgivning samt affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Hos oss arbetar för närvarande cirka 45 personer, varav drygt 30 är jurister.

En arbetsdag hos oss är sällan den andra lik. Vårt globala ledord är Fully Engaged och vi sätter
personliga relationer med våra klienter i fokus. Det ska vara roligt att arbeta med och hos oss och vi strävar efter att alla ska känna arbetsglädje och trivsel.

Beskrivning av tjänsten

Du kommer att få arbeta inom flera olika rättsområden under handledning av en erfaren jurist.
Tjänsten sträcker sig över åtta veckor och del av tiden tillbringas på vårt kontor i Atlanta. Detta ger dig en första inblick i den affärsjuridiska verksamheten i såväl Sverige som i USA. I Atlanta kommer du, tillsammans med sommartraineer från firmans övriga kontor, även att få delta i flera olika sociala sammankomster.

Kvalifikationer

För att söka tjänsten ska du innan tillträde ha läst minst sex terminer på juristprogrammet, ha goda betyg och behärska det engelska språket väl.

Frågor?

Om du har frågor om Kilpatrick Townsend eller om tjänsten, kontakta gärna advokat  Mattias Wittgren, telefon 08-505 646 29 alt. mwittgren@kilpatricktownsend.com eller advokat Matti Scheffer, telefon 08-505 646 44 alt. mscheffer@kilpatricktownsend.com. Besök gärna vår hemsida, www.kilpatricktownsend.se.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag är den 31 januari 2014 men då ansökningarna hanteras fortlöpande vill  vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Sänd denna tillsammans med ditt CV samt kopior av betyg och intyg till rekryteringstockholm@kilpatricktownsend.com alternativt till Kilpatrick Townsend & Stockton Advokat KB, Att: Eva Stålnacke Hagman, Box 5421, 114 84 Stockholm.