Kilpatrick Stockton expanderar till Kalifornien

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 08:46 CEST

ATLANTA/OAKLAND/STOCKHOLM (4-5 oktober 2010) – Advokatbyråerna Kilpatrick Stockton och Bell, Rosenberg & Hughes tillkännagav den 4 oktober 2010 att de från och med den 1 oktober 2010 gått samman under namnet Kilpatrick Stockton.  Fusionen innebär att Kilpatrick Stockton får sitt första kontor i Kalifornien.

“Fusionen innebär en kombination av två organisationer vars fulla fokus är att erbjuda enastående service till våra klienter” säger Bill Dorris, en av två Managing Partners för Kilpatrick Stockton i USA. “Detta förstärker Kilpatrick Stocktons rykte som en av de främsta firmorna för entreprenad- och infrastrukturprojekt. Vi glädjer oss över vår närvaro i Kalifornien och ser fram emot ett fördjupat samarbete med redan existerande klienter och dessutom att möta våra nya klienter.”

”Kontoret i Kalifornien ökar ytterligare våra möjligheter att ge service till klienter med verksamhet på båda sidor om Atlanten” säger Sören Druve, Managing Partner för det svenska kontoret. ”Tillsammans med vår expansion och breddning av verksamheten i Stockholm innebär detta att vi positionerar oss som en stark kandidat för cross border-rådgivning. Dessutom bekräftar och stärker fusionen vår ledande ställning inom entreprenad- och fastighetsrätten.”

Kilpatrick Stocktons internationella verksamhetsgrupp Construction and Infrastructure Development är rankad som en av de bästa av bl.a. Chambers USA. Även entreprenad-verksamheten i Sverige är högt rankad av såväl Legal 500 som Practical Law Company. Publikationerna berömmer Kilpatrick Stocktons advokater för sin ‘knowledge, experience and competence’ (Legal 500) och tillkännager att Stockholmskontoret anlitats i de största infrastrukturprojekten såsom Citybanan i Stockholm och Norra Länken.

Om Kilpatrick Stockton

Kilpatrick Stockton är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med huvudkontor i Atlanta. Totalt arbetar omkring 500 jurister på sammanlagt tio kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, New York, Oakland, Raleigh, Washington, DC och Winston-Salem), i Mellanöstern (Dubai) och i Europa (Stockholm). För mer information besök: www.kilpatrickstockton.se.