Kilpatrick Stockton utnämnd till ledande svensk byrå inom fastighetsrätt

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 16:04 CET

Kilpatrick Stockton utnämnd till ledande svensk byrå inom fastighetsrätt

Practical Law Company har offentliggjort sin senaste ranking inom Real Estate

STOCKHOLM (17 november 2010) – Kilpatrick Stocktons Stockholmskontor rankas som en ledande juridisk rådgivare i Sverige inom fastighetsrätt.

Ett av de främsta engelska analysföretagen, Practical Law Company (PLC), har offentliggjort sina senaste rankinglistor inom bl a Real Estate. Flera jurister på Kilpatrick Stockton rankas bland de främsta inom området.

”Det är mycket glädjande att ta del av resultatet” säger Sören Druve, Managing Partner för det svenska kontoret. ”Vi ser utnämningen som ett kvitto på att vi lyckats hålla och stärka vår ledande ställning inom fastighetsrätten samtidigt som kontoret växer inom andra rättsområden.”

För att ta del av rankinglistan, besök http://whichlawyer.practicallaw.com.

Om Kilpatrick Stockton

Kilpatrick Stockton är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med huvudkontor i Atlanta. Totalt arbetar ca 465 jurister på sammanlagt tio kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, New York, Oakland, Raleigh, Washington, DC och Winston-Salem), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai). Från den 1 januari 2011 går Kilpatrick Stockton samman med Townsend and Townsend and Crew. Vid sammanslagningen får firman namnet Kilpatrick Townsend & Stockton och kommer att ha totalt 17 kontor i USA, Asien, Europa och Mellanöstern. För ytterligare information, besök www.kilpatrickstockton.se.

Kontaktuppgifter för mediafrågor:

Sören Druve, sdruve@kilpatrickstockton.com; +46 8 505 646 25,  Managing Partner Stockholm

Nicklas Björklund, nbjorklund@kilpatrickstockton.com; +46 8 505 646 22, Partner Stockholm