Kilpatrick Townsend biträder vid breddande av ägande i Tengbomgruppen AB

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 15:51 CET

Kilpatrick Townsend biträder vid breddande av ägandet i Tengbomgruppen AB

STOCKHOLM (10 februari 2011) Kilpatrick Townsend & Stockton har biträtt vid breddande av ägandet i Tengbomgruppen AB.

Genom transaktionen förvärvar investeringsbolaget Sobro cirka 60 procent av aktierna i  Tengbomgruppen.

Tengbomgruppen AB är ett av Nordens största och ledande arkitektföretag som grundades 1906 av Ivar Tengbom, föregångare inom svensk arkitektur. Företaget har idag omkring 380 medarbetare på åtta kontor runtom i Sverige.

Kilpatrick Townsend var rådgivare åt Tengbomgruppen. Från Kilpatrick Townsend deltog Sören Druve, Maria Loinder, Hanna Sundberg och Ellinor Bergman.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar drygt 30 jurister. Totalt arbetar närmare 650 jurister på firman, fördelade på 18 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, New York, Oakland, Palo Alto, Raleigh,    San Diego, San Francisco, Seattle, Walnut Creek, Washington, DC och Winston-Salem),   i Asien (Taipei och Tokyo), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai). För ytterligare information, besök www.kilpatricktownsend.se.

Kontaktuppgifter för mediafrågor:

Sören Druve, sdruve@kilpatricktownsend.com; 08 505 646 25,  Managing Partner Stockholm

Nicklas Björklund, nbjorklund@kilpatricktownsend.com; 08 505 646 22, Partner Stockholm