Kilpatrick Townsend expanderar till Taiwan

Pressmeddelande  •  2011-01-19 08:12 CET

Kilpatrick Townsend fortsätter växa: Utökar asiatisk närvaro genom strategisk expansion till Taiwan

STOCKHOLM (18 januari 2011) Kilpatrick Townsend & Stockton offentliggjorde idag att firman har öppnat ett kontor i Taipei, Taiwan. Kontoret ska tillgodose strategiska behov hos firmans klienter samt skapa tillgång till den markant växande legala och kommersiella aktiviteten i regionen. Kontoret öppnade den 1 januari 2011.

Internationellt har Kilpatrick Townsend nu två kontor i Asien (Tokyo och Taipei), ett kontor i Europa (Stockholm) och ett kontor i Mellanöstern (Dubai). Öppnandet av kontoret i Taipei inträffar kort tid efter sammanslagningarna mellan Kilpatrick Stockton och Townsend and Townsend and Crew, samt mellan Kilpatrick Stockton och Bell, Rosenberg & Hughes, vilket innebär att den nya firman Kilpatrick Townsend nu består av närmare 650 jurister.

“Kilpatrick Townsend, som växer snabbt och har en internationellt erkänd immaterialrättspraktik, är fast beslutet att skapa en betydande närvaro i regionen”, säger Bill Dorris, styrelseordförande i Kilpatrick Townsend. “Denna etablering kommer i hög grad att underlätta affärsutveckling och relationsbyggande med befintliga samt nya klienter i hela Asien. Närvaron i Taiwan, i kombination med vårt kontor i Tokyo, ger oss direkt tillgång till nyckelmarknader i denna region.”

”Ännu en gång på kort tid kan vi konstatera att det är stimulerande att vara en del av en snabbt växande firma”, säger Sören Druve, Managing Partner för det svenska kontoret. “Asien är en viktig marknad även för många svenska företag. Vi gläds åt expansionen till Taiwan och de möjligheter denna för med sig i form av ett förstärkt erbjudande till våra klienter.”

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar drygt 30 jurister. Totalt arbetar närmare 650 jurister på firman, fördelade på 18 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, New York, Oakland, Palo Alto, Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Walnut Creek, Washington, DC och Winston-Salem), i Asien (Taipei och Tokyo), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai). För ytterligare information, besök www.kilpatricktownsend.se.

Kontaktuppgifter för mediafrågor:

Sören Druve, sdruve@kilpatricktownsend.com; +46 8 505 646 25,  Managing Partner Stockholm

Nicklas Björklund, nbjorklund@kilpatricktownsend.com; +46 8 505 646 22, Partner Stockholm

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom