Kilpatrick Townsend högt rankat av Legal 500 inom flertalet verksamhetsområden

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2018 15:25 CEST

STOCKHOLM (17 april 2018) – Kilpatrick Townsends Stockholmskontor rankas som “tier 2” inom såväl entreprenad- som fastighetsrättsområdet, enligt Legal 500:s senaste ranking av de svenska advokatbyråerna. Legal 500 lyfter bl a fram byråns excellenta rykte bland investment- och fastighetsbolag.

Mattias Wittgren som är verksam inom byråns entreprenadrättsgrupp listas inom kategorin ”Leading Individuals”.

Byråns satsning på offentlig upphandling med rekryteringen av Sylvia Lindén har även givit avtryck i form av att byrån har tagit sig in på en hedersam ”tier 3” placering inom offentlig upphandling. Sylvias särskilda fokusområde är försörjningssektorn med energi, transport och infrastruktur.

Stockholmskontoret rekommenderas vidare för sin verksamhet inom följande områden; Commercial, Corporate and M&A och Employment.

Fredrik Ahlqvist, Partner, fahlqvist@kilpatricktownsend.com,+46 (0)8 505 646 11

Nicklas Björklund, Partner, nbjorklund@kilpatricktownsend.com,+46 (0)8 505 646 22

Sylvia Lindén, Partner, slinden@kilpatricktownsend.com, +46 (0)8 505 646 39

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar 30 jurister. Totalt arbetar drygt 600 jurister på byrån, fördelade på kontoren i USA (Anchorage, Atlanta, Augusta, Charlotte, Dallas, Denver, Houston, Los Angeles, New York, Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Silicon Valley, Walnut Creek, Washington DC och Winston-Salem), Asien (Shanghai och Tokyo) och Europa (Stockholm).

För ytterligare information, besök gärna kilpatricktownsend.se.