Kilpatrick Townsend juridisk rådgivare vid Catella Real Estate AG KAG:s försäljning av Baltzar City i centrala Malmö

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 13:02 CEST

Kontaktuppgifter: Johan Gustavsson, jgustavsson@kilpatricktownsend.com; +46 8 505 646 00, Delägare Stockholm

Stockholm (4 oktober 2012 ) – Kilpatrick Townsend & Stockton agerade juridisk rådgivare åt Catella Real Estate AG KAG, genom fonden Focus Nordic Cities, vid dess försäljning av fastigheten Malmö Sankt Jörgen 21, mer känd som Baltzar City, till Wihlborgs.

Baltzar City är ett landmärke som ligger vid korsningen av gågatorna Södergatan och Baltzarsgatan i Malmö. Fastighetens uthyrningsbara yta omfattar 11.340 kvm varav 7.800 kvm är kontor och 3.540 kvm utgörs av butiksytor.

Kilpatrick Townsends team bestod av Johan Gustavsson och Hanna Sundberg.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar 35 jurister. Totalt arbetar närmare 630 jurister på firman, fördelade på 18 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, New York, Oakland, Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Silicon Valley, Walnut Creek, Washington DC och Winston-Salem), i Asien (Taipei och Tokyo), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai).

För ytterligare information, besök www.kilpatricktownsend.se.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med 18 kontor globalt, varav 14 i USA samt i Dubai, Stockholm, Taipei och Tokyo. Stockholmskontoret öppnade 2001 och har drygt 55 anställda. I Stockholm är byrån verksam inom bl.a. arbetsrätt, bank- och finansrätt, bolagsrätt och företagsförvärv, entreprenad- och fastighetsrätt, EU- och konkurrensrätt, IT- och immaterialrätt, process- och skiljemannarätt samt skatterätt.