Kilpatrick Townsend öppnar nytt kontor i Los Angeles

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 10:27 CET

Kontaktuppgifter:

Johan Gustavsson, jgustavsson@kilpatricktownsend.com; +46 8 505 646 00, Delägare, Stockholm
Sören Druve, sdruve@kilpatricktownsend.com; +46 8 505 646 00, Delägare, Stockholm

Kilpatrick Townsend öppnar nytt kontor i Los Angeles

STOCKHOLM (8 februari 2013) – Kilpatrick Townsend & Stockton LLP har öppnat ett nytt kontor i Los Angeles. Kontoret kommer att ledas av immaterialrättsadvokaterna Larry McFarland, Dennis Wilson och andra jurister från den tidigare högt ansedda byrån Keats McFarland & Wilson (KMW). Los Angeles-kontoret kommer primärt att fokusera på juridisk rådgivning inom det immaterialrättsliga området, främst inom varumärkesrätt och upphovsrätt samt även processrätt och kommersiella tvister.

För ytterligare information, besök www.kilpatricktownsend.com.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar 30 jurister. Totalt arbetar närmare 630 jurister på firman, fördelade på 19 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, Los Angeles, New York, Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Silicon Valley, Walnut Creek, Washington DC och Winston-Salem), i Asien (Shanghai, Taipei och Tokyo), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai).

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med 19 kontor globalt, varav 14 i USA samt i Dubai, Shanghai, Stockholm, Taipei och Tokyo. Stockholmskontoret öppnade 2001 och har drygt 45 anställda. I Stockholm är byrån verksam inom bl.a. arbetsrätt, bank- och finansrätt, bolagsrätt och företagsförvärv, entreprenad- och fastighetsrätt, EU- och konkurrensrätt, IT- och immaterialrätt, process- och skiljemannarätt samt skatterätt.