Kilpatrick Townsend rådgivare vid Areim Fund II:s förvärv av fastighetsportfölj i Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 10:47 CEST

Kontaktuppgifter: Fredrik Ahlqvist, fahlqvist@kilpatricktownsend.com;
+46 8 505 646 00,
Delägare Stockholm

STOCKHOLM (15 oktober 2012) – Kilpatrick Townsend & Stockton biträdde Areim Fund II vid dess förvärv av en fastighetsportfölj bestående av 25 handelsfastigheter i Sverige från TERI Property I Sweden AB:s konkursbo och TERI Property II Sweden AB:s konkursbo.

Kilpatrick Townsends team bestod av Fredrik Ahlqvist, Fredrika Myhrman och
Charlotta Bergman.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar 35 jurister. Totalt arbetar närmare 630 jurister på firman, fördelade på 18 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, New York, Oakland, Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Silicon Valley, Walnut Creek, Washington DC och Winston-Salem), i Asien (Taipei och Tokyo), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai).

För ytterligare information, besök www.kilpatricktownsend.se.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med 18 kontor globalt, varav 14 i USA samt i Dubai, Stockholm, Taipei och Tokyo. Stockholmskontoret öppnade 2001 och har drygt 55 anställda. I Stockholm är byrån verksam inom bl.a. arbetsrätt, bank- och finansrätt, bolagsrätt och företagsförvärv, entreprenad- och fastighetsrätt, EU- och konkurrensrätt, IT- och immaterialrätt, process- och skiljemannarätt samt skatterätt.