Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 09:34 CEST

Kontaktuppgifter för mediafrågor:

Johan Gustavsson, jgustavsson@kilpatricktownsend.com; 08 505 646 19,  Managing Partner Stockholm

Kilpatrick Townsend rådgivare vid Catella Real Estates förvärv av Sjöstadsporten i Hammarby Sjöstad från Areim

STOCKHOLM (5 juli 2012) Kilpatrick Townsend & Stockton biträdde Catella Real Estate AG KAG vid dess förvärv av Sjöstadsporten i Hammarby Sjöstad från Areim Property Holding. Fastigheten innehåller kontor och har en total yta om 7 700 kvadratmeter.

Kilpatrick Townsends team leddes av Johan Gustavsson och Matti Scheffer.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar 35 jurister. Totalt arbetar närmare 630 jurister på firman, fördelade på 18 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, New York, Oakland, Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Silicon Valley, Walnut Creek, Washington, DC och Winston-Salem), i Asien (Taipei och Tokyo), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai).

För ytterligare information, besök www.kilpatricktownsend.se.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med 18 kontor globalt, varav 14 i USA samt i Dubai, Stockholm, Taipei och Tokyo. Stockholmskontoret öppnade 2001 och har drygt 55 anställda. I Stockholm är byrån verksam inom bl.a. arbetsrätt, bank- och finansrätt, bolagsrätt och företagsförvärv, entreprenad- och fastighetsrätt, EU- och konkurrensrätt, IT- och immaterialrätt, process- och skiljemannarätt samt skatterätt.