Kilpatrick Townsend rådgivare vid Hemfosas förvärv av samhällsfastigheter i Sundsvall till ett värde av 582 mkr

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 15:41 CEST

Kontaktuppgifter:

Fredrik Ahlqvist, Partner, fahlqvist@kilpatricktownsend.com, +46 (0)8 505 646 11

STOCKHOLM (20 maj 2014) – Kilpatrick Townsend har biträtt Hemfosa Fastigheter i samband med deras förvärv av samhällsfastigheter i Sundsvall med Mittuniversitetet som största hyresgäst. Säljare är Akademiska Hus.

Hemfosa har avtalat om förvärv av fastigheterna Åkroken 1 och Västhagen 1 i Sundsvall till ett underliggande fastighetsvärde om 582 mkr. De två fastigheterna är centralt belägna i Sundsvall och består av cirka 33 000 kvm uthyrningsbar area, fullt uthyrd till Mittuniversitetet, Internationella Engelska Skolan samt SCA Research.

Kilpatrick Townsends team bestod av Fredrik Ahlqvist, David Björne, Hanna Sundberg, Hanna Björklund och Vidar Bley.

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar 30 jurister. Totalt arbetar drygt 600 jurister på firman, fördelade på 17 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, Los Angeles, New York , Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Silicon Valley, Walnut Creek, Washington DC och Winston-Salem), i Asien (Shanghai och Tokyo) och i Europa (Stockholm).

För ytterligare information, besök gärna www.kilpatricktownsend.se.