Monica Murphy lämnar KILROY Sweden AB

KILROY Sweden AB är ledande när det gäller att leverera produkter och skräddarsydd service till unga och studerande som vill resa och studera utomlands. KILROY hjälper målgruppen att utforska livet under filosofin “EXPLORE LIFE”. Oavsett om man skall resa, studera, jobba eller praktisera utomlands så är KILROYs mål att uppfylla deras drömmar.

“Management-strukturen i KILROY-gruppen är inne i en förändringsprocess och i samband med det har jag beslutat att det är tid för mig att gå vidare i karriären” säger Monica Murphy. Monica fortsätter: ”Jag har haft förmånen att arbeta med fantastiska kollegor ända sedan tidiga dagar när SFS Resebyrå blev KILROY till idag när KILROY har en solid och stark position på den svenska marknaden med ett brett utbud av produkter tillgängliga både online och offline.”

Det överordnande kommersiella ansvaret för KILROY Sweden kommer i framtiden att ligga under Flavia Forster, som blir General Manager för KILROY i de Nordiska länderna.

CEO för KILROY Gruppen, Claus H. Hejlesen säger: ”Monica har varit synonymt med KILROY i Sverige under mer än två decennier och har framgångsrikt styrt företaget under perioder med många dramatiska förändringar inom reseindustrin. KILROYs ambition är att fortsätta söka nya affärsmöjligheter och i samband med det är jag glad att Monica har tackat ja till att agera som konsult till styrelsen för KILROY Sweden AB under ytterligare två år.”

• Utbildning

KILROY Sweden is the leading provider of products and services tailor made for the Swedish youth and students. KILROY Sweden had a turnover of SEK 263 million, profit of 6 million and employed 42 staff in 2013. KILROY Sweden is part of the KILROY Group, which has a turnover of over SEK 1.9 billion.

Madeleine Lindahl

Presskontakt Marketing Manager Marketing, PR 08-4029305