Trycktransmitter för differenstryck CP2111

•  Lufthastighet, flöde, temperatur
•  Automatisk nollpunktskalibrering
•  Utsignal 4-20 mA, 0-10 V

CP211 är en högnoggrann industrianpassad differenstryckgivare med automatisk nollpunktskalibrering via magnetventil. Detta medför att trycktransmittern kan övervaka mycket låga tryck med hög precision under lång tid. Intervallet för nollpunktskalibreringen är fritt ställbart från 1-60 min och stör inte mätningen då hela förloppet tar mindre än 0,5 sekunder.

CP211 har 2 analoga utgångar på 4-20 mA eller 0-5/10V beroende på inställning. Transmittern mäter differenstryck och temperatur via Pt100-givare (tillval) och som tillvalsfunktion beräknar den även lufthastighet 3-10 m/s och luftflöde med prandtlrör/pitotrör eller debimoblad. Utsignalen kan skalas in till önskat spann för att enkelt kunna ersätta gamla givare utan omprogrammering av PLC. Transmittern matas med 24 Vac/Vdc eller 230 V beroende på modell.

Tryckmätning sker via Piezoresistiv sensor av mycket hög kvalitet. Den höga precisionen, temperaturkompenseringen och långtidsstabiliteten gör den utmärkt för känsliga industriprocesser. Exempel på användningsområden är: Renrum, processventilation, lackeringsboxar, komfortventilation, tryckfallsmätning över filter, dragmätning i rökgaskanaler.

CP211 har ett robust hölje i ABS-plast med kapslingsklass IP65. Den belysta displayen (tillval) visar tydligt aktuella mätvärden, min-, max-värden samt trend i form av en pil som pekar uppåt eller nedåt beroende på hur mätvärdet ändras. Tidsintervallet som trendvisningen baseras på är fritt ställbart.

Installation sker snabbt och enkelt tack vare den smarta fästanordningen med snäppfäste. Konfigurering sker via knapptryckningar eller PC-mjukvara.

Kommentarer (0)