Sisjön Städservice AB blir en Kinga

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2019 22:28 CEST

Kinga förvärvar Sisjön Städservice AB.

25 september 2019 har Kinga förvärvat Sisjön Städservice AB. I samband med köpet har det meddelats att samtliga anställda stannar kvar i bolaget. Ur ett kundperspektiv sker inga förändringar alls, mer än själva företagsnamnet. Namnet Sisjön Städservice AB kommer att avslutas och samtliga inom bolaget går in i Kinga-varumärket med deadline den 31 december.

“När jag möter nya medarbetare under våra rekryteringsprocesser, tittar jag minst lika mycket på deras vilja, engagemang och servicekänsla i sitt yrke, som lång erfarenhet. Nya adepter ska Kingafieras enligt våra digitala arbetsmetoder. Min tidigare bakgrund och 11 år inom bemanning och rekrytering ser jag endast som fördelar i min nuvarande Vd-roll på Kinga. Kinga är ett digitalt IT-vänligt städföretag som på kontinuerlig basis försöker ligga i framkant gällande digitala arbetsverktyg.

Alla våra administrativa flöden har digitaliserats och vi anammar ny teknik fortlöpande inom Kinga. Från kundernas städtillfällen ska sedan alla arbetsmoment ske i digital form för att skapa kvalitet i hela arbetsprocessen från själva städpunkten till slutkommunikationen för att kvalitetssäkerställa i hela kedjan. Detta är bra ur både miljö, kvalitet, städfrekvens samt kund- och leverantörsperspektivet. Uppköpet av Sisjön Städservice AB gör att vår bemanningsresurs ökar med närmare 90% vilket möjliggör att vi kan tillgodose de ökade förfrågningarna vi har inom företaget." Karin Kotteby, Vd Kinga AB

“Att bli en Kinga har varit ett lätt beslut att ta, vilket medförde att vi genast tackade ja till att stanna kvar i företaget, när Karin ställde frågan. Vi kompletterar varandra på olika plan och det ska bli en otroligt spännande resa att vara en Kinga på västkusten tillsammans med Karin & Co. Vår mångåriga städkunskap blandat med Kingas inarbetade arbetssätt och digitala flöden gör att vårt samarbete förstärks till det bättre på alla sätt. Våra kunder, leverantörer, samarbetspartners och de nytillkomna IT-systemen som nu implementeras, kommer att gynna alla i detta kompanjonskap. Redan i vinter kommer fler IT-nyheter som vi med stor spänning ser fram emot att lansera. Likaså vår egna produktserie med rengöringsmedel där första produkten introduceras redan den 1 oktober 2019. Att nu vara en Kinga, är inte bara bra för mig och min kompanjon Roy Lambo, utan också ur allas synvinkel en självklar förbättring för oss alla.” Finhas Mussie, Vd Sisjön Städservice AB.

Kinga arbetar med att frigöra er mer tid. Fokusera ni på er kärnverksamhet och överlåt all städning till oss på, Kinga. Vi vill förenkla genom att erbjuda er professionellt utförda städkvalitetsresultat med nära kommunikation. Våra ledord är därför kvalitet och kommunikation - kärnvärdeord som ligger oss varmt om hjärtat.

Kinga driver sin verksamhet med både Kollektivavtal och Ansvarsförsäkring och vi vill samtidigt värna om miljön och har således infört både miljö- och resepolicys inom företaget. Kinga är verksamma i Storgöteborg, utmed Hallandskusten samt Helsingborg med omnejd.

Våra företagskunder är allt från butiker på A-lägen med stor genomströmning av kunder där lokalen kräver dagligt underhåll - samt stora kontorshotell, industrier till varierande kontorsstorlekar där våra företagskunder påbörjar sin arbetsdag vid ett nystädat skrivbord. Vi har också många restauranger, fastighetsförvaltare, mäklare, köpcentrum och byggföretag i vår kundportfolio.

Givetvis utför vi också våra städtjänster inom RUT-sektorn och vi har hundratals privatpersoner som abonnemangskunder. Vi utför också flyttstäd från Kungälv i norr till Landskrona i söder.

Kommentarer (0)

Kommentera