Tungviktare inom inredningsbranschen startar podcast

Kinnarps Interior Stockholm har samlat tre av Sveriges allra mesta inredningsarkitekter i Kontorspodden. Johanna Munck af Rosenschöld, Wivian Eidsaunet och Marco Checchi kommer i fyra avsnitt att vända och vrida på frågan om kontorets framtid.

− Arbetsplatsen är en viktig del av våra liv och kontorets framtid berör oss alla, i takt med tekniska framsteg väcks många frågor. Kommer vi ens behöva kontor i framtiden? Vi vill bidra till den diskussionen i Sverige, säger Martin Ström, marknadsansvarig på Kinnarps Interior Stockholm.

I Kontorspodden får tre tongivande röster inom branschen fria tyglar att ta sig an ämnet. Resultatet blir samtidsspaningar som blandas med framåtblickar och konkreta exempel från egna erfarenheter.

− Vi vill inspirera och förhoppningsvis bidra med lite kunskap - kanske riva lite murar inom branschen också. Samtidigt är vi ödmjuka inför att det inte finns några absoluta svar på de här frågorna, säger Marco Checchi.

− Just nu pratas det mycket om aktivitetsbaserade arbetsplatser men vi vill gärna lyfta diskussionen. Det kan handla om allt från hur samhället påverkar hur vi beter oss på arbetsplatsen till anekdoter om ekonomiavdelningar som snor alla växter på kontoret, säger Wivian Eidsaunet.

Avsnitt 1 ”Individen & gruppen” och avsnitt 2 ”Branding” finns ute nu på Kinnarps hemsida och iTunes.

− Vi vill hålla en hög nivå på samtalet och riktar oss till stor del till andra inredningsarkitekter om man är intresserad av fastighetsbranschen eller kontor och inredning i stort finns det all anledning att lyssna, säger Johanna Munck af Rosenschöld.

Om de medverkande i Kontorspodden:

Marco Checchi är delägare av nystartade Studio Stockholm Arkitektur, har ett förflutet som affärschef hos BSK Arkitekter och har bland annat ansvarat för Vasakronans uppmärksammande aktivitetsbaserade kontor och DICE:s huvudkontor om fick pris för Sveriges snyggaste kontor 2011.

Wivian Eidsaunet är VD för Spektrum arkitekter, ordförande för Akademin för inredningsarkitektur och var ansvarig inredningsarkitekt för Microsofts Sverige kontor som fick pris för Sveriges snyggaste kontor 2013.

Johanna Munck af Rosenschöld ärpartner på Tengbom arkitekter och chef för Tengboms produktdesignavdelning och för Stockholmskontoret, har bland annat varit huvudansvarig för Googles, Swedbanks och Vattenfalls nya huvudkontor i Stockholm.

Lyssna på podden här.

Vid frågor vänligen kontakta:
Martin Ström
Marknadsansvarig, Kinnarps Interior Stockholm
martin.strom@kinnarpsinterior.se

• arkitektur

• Stockholm

Kinnarps är en svensk inredningskoncern som erbjuder innovativa och inspirerande helhetslösningar för arbetsmiljöer. Företaget grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Vi är ledande i Europa i vår bransch och finns representerade i ca 40 länder. Vår utgångspunkt är hållbarhet, välmående och lönsamhet för de som använder de miljöer vi skapar. Idag inreder vi alla typer av arbetsplatser, kontor, skola/utbildning och vård/omsorg. Kinnarps har ca 2 500 anställda och omsättningen 2012/2013 uppgick till 3,8 miljarder SEK. Koncernen uppfyller de ledande miljömärkningarnas krav och är certifierat enligt FSC®, ISO 9001 och 14001. Läs mer på www.kinnarps.com