MED SMAK AV SVENSK SOMMAR

Astrakan Fläderblom från Kiviks Musteri är en äppelcider med smak av fläderblom. Mer sommar kan det inte smaka. Njut den i hängmattan eller i bersån.

För femte sommaren i rad finns en riktig sommarcider på Systembolaget. Den passar utmärkt som sällskapsdryck eller till desserter. Varför inte prova den tillsammans med en läcker Jordgubbscheesecake.

Astrakan Fläderblom

Astrakan Fläderblom är en halvtorr cider som bör drickas väl kyld. Alkoholhalt 4,5%vol.

Säljs på Systembolaget i en 50 cl glasflaska, för 17,90:- och finns även på 33 cl glasflaska på den svenska HoReCa-marknaden.

Systembolagets artikelnummer: 1877-02

För mer information vänligen kontakta....

Katja Hansson

Produktchef Åkesson Vin

Mobil. 0708- 88 77 90

e-mail: katja.hansson@akessonvin.com

för bilder: http://www.kiviks.se/press

Åkesson Vin AB ingår i det familjeägda Kivik Holding AB som drivs av fjärde generationen Åkesson. Med Kronovalls Vinslott på Österlen som bas marknadsförs viner och alkoholhaltiga drycker. Mycket av produktion

och tappning, bland annat av det mousserande vinet Henric Åkesson, sker i det egna vinhuset på Österlen. I koncernen ingår även Kiviks Musteri AB och Kronovalls Vinslott.