Mindre socker i den nya Herrgårdscidern Citron/Mynta

Kiviks Musteri lanserar nu sin populära Herrgårdscider i en ny smak – Citron/ Mynta. Den nya produkten har 30 % mindre tillsatt socker och är en bubblare inför sommaren.

Den nya cidern har en välbalanse­rad sötma och tydlig smak av ci­tron där myntan ger en härlig friskhet. Likt en färdig sommardrink för hela familjen! Cidern tillverkas enligt den traditionella cidermetoden där äppel- eller päronjuice jäses till fruktvin, precis på samma sätt som man gjort på Kiviks Musteri på Österlen ända sedan 1969.

- Vår Herrgårdscider har blivit en modern klassiker och är fortfarande lika populär som när den kom för 50 år sen, säger Carl Levinsson, produktchef på Kiviks Musteri och 5:e generationen i ägarfamiljen.

- Det är särskilt roligt att i samband med 50-årsjubileet släppa denna nya fräscha smak som dessutom ligger i tiden med mindre mängd tillsatt socker, säger Carl.

Kiviks Musteri har som mål att långsiktigt minska andelen tillsatt socker i sina produkter.
-I denna nya Herrgårdscider kunde vi minska det tillsatta sockret med 30% utan att tappa den goda smaken, berättar Carl.

Herrgårdscidern finns tidigare i smakerna Äpple, Päron och Rosé.

Produkt: Herrgårdscider Citron/Mynta, 75 cl
Ca pris: 18:90 kr ink moms
Lansering: v 15
Försäljningsställen: Coop, Hemköp, City Gross

För mer information kontakta:
Carl Levinsson, Produktchef, Kiviks Musteri
E-mail: Carl.levinsson@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i fjärde generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker.Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö.Idag har Kiviks Musteri 180 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 msk.Varje år kommer dessutom 250.000 personer till våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård för att uppleva oss på plats.