Nu kommer 1 liter med naturens bästa nyttigheter från Kiviks Musteri

Nyligen lanserade Kiviks Musteri sin nya smak i Naturens Bästa-serien – Naturens Bästa Rödbeta/ Svarta vinbär 33 cl. Efter ett mycket positivt mottagande släpps nu drycken också i en större förpackning.

Det finns idag en stor efterfrågan på nyttiga juicer utan tillsatser, gärna med grönsaker i kombination med goda frukter och bär. I media återkommer tipsen och artiklarna om de positiva hälso- egenskaperna från juicer gjorda av rena, äkta råvaror. Hälsotrenden håller i sig. På Kiviks Musteri har naturens egna nyttigheter varit en ”trend” genom 4 generationer!

Naturens Bästa Rödbeta/Svarta vinbär är en härlig kombination av rödbetans och äpplets sötma tillsammans med svarta vinbärs något syrliga smak.

- På Kiviks Musteri tar vi tillvara på det nyttiga och den nyskördade goda smaken i våra nordiska frukter och bär. Naturlig hälsa och välbefinnande hör till våra kärnvärden. Vi är våra råvaror, säger produktchef Susanne Harde.

Naturens Bästa är en produktserie med en blandning av 40 % frukt/ bär/ grönsaker. Sötman kommer naturligt från fruktsockret i råvarorna. Dryckerna säljs i både 1 L och 33 cl förpackningar och smakerna är Tranbär, Havtorn, Blåbär, Granatäpple och Rödbeta/ Svarta vinbär.

I QR-koden på förpackningen kan du läsa mer om Kiviks Musteris Bärskola.

Kivik Musteris Rödbeta/Svarta vinbär 1 L
Du hittar den på ICA och Citygross.
Cirkapris: 20 kr.

För mer information och varuprov kontakta
Susanne Harde, Produktchef
Kiviks Musteri AB
E-mail: susanne.harde@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri AB drivs av fjärde generationen Åkesson. Musteriet ligger kvar på sin ursprungliga plats, mitt bland äppelodlingarna på Österlen. Här tillverkar vi fortfarande alla våra produkter, allt från must, cider och fruktdrycker till sylt och marmelader. Här finns våra visningsträdgårdar, vår Musteributik, restaurang, café, plantskola och en nyanlagd naturpark med utsikt över Hanöbukten. Nationalparken Stenshuvud är närmaste granne och på cykelavstånd ligger natursköna Haväng och Brösarps backar. – Välkomna till vårt vackra Österlen.