Sommarvin med smak av rabarber

Pressmeddelande   •   Maj 29, 2012 15:57 CEST

Den 1 juni lanserar Kiviks Musteri årets alkoholfria Sommarvin på Systembolaget. Det är förra årets succé som är tillbaka, nu i en alkoholfri* tappning. Det är ett halvtorrt fruktvin med smak av rabarber, krusbär och fläder. Fruktvinet gör sig bäst väl kylt och passar bra som aperitif en ljummen sommarkväll.

Vi ser en ökad efterfrågan på alkoholfria alternativ. Och vad passar bättre i bersån eller på balkongen än ett fräscht och alkoholfritt fruktvin med smaker av den svenska sommaren, säger Katja Hansson, produktchef på Kiviks Musteri.

Sommarvin
Art nr: 1975-01
Pris: 35 kr
Alkohol: 0,5% vol.
Volym: 750 ml

*Alkoholfritt är benämningen för drycker med en alkoholhalt mindre eller lika med 0,5% volym.

Katja Hansson

Produktchef
Kiviks Musteri AB

Tel: 0414-719 00 Mobil: 0708-88 77 90

E-mail: katja.hansson@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri AB drivs av fjärde generationen Åkesson. Musteriet ligger kvar på sin ursprungliga plats, mitt bland äppelodlingarna på Österlen. I koncernen ingår bland annat varumärkena Kiviks Musteri, Åkesson och Åkesson Kronovalls Vinslott samt affärsområdet Kronovalls Vinslott.

Kommentarer (0)

Kommentera