Att skriva om Kivra på webben, i bilagor mm.

Blogginlägg   •   Jan 22, 2018 16:00 CET

Här finns information som hjälper ert företag att kommunicera om Kivra.

Nära 2 miljoner personer i Sverige använder Kivra för att få sin post digitalt och just nu skickar över 1600 företag och myndigheter sin post via Kivra. De flesta avsändarna väljer att såväl skriva om i följande kanaler: hemsida, intranät, nyhetsbrev, sociala medier och pappersbilagor som skickas till dem som inte använder Kivra. Dels för att informera om att de ställer om till digital post men även för att få fler privatpersoner att använda Kivra så att vi kan öka digitaliseringsgraden och därmed bidra till en mer hållbar värld.

Exempel på kommunikation om Kivra:

• Bilaga & yta på brev
    Nedan finns en exempelbilaga samt exempel på hur man kan kommunicera Kivra på en yta på ett brev.
  • Bilder & filmer
    Nedan finns även bilder och illustrationer och på youtube finns filmer om Kivra för såväl användare som avsändare. Här hittar ni vår senaste film om Kivra.
  • Webb
    De flesta avsändare tar fram en dedikerad sida om Kivra samt skriver om Kivra i deras faq samt under betalsätt (om de skickar fakturor via Kivra). Här finns exempel på hur ni kan skriva om Kivra på er externwebb (och här finns fler exempel).

PS. Kivra växer snabbt både vad gäller användare och avsändare. Uppdaterade siffror på antalet användare och avsändare finns alltid på www.kivra.com

Kommentarer (0)