Att skriva om Kivra på webben, i bilagor mm.

Blogginlägg   •   Jan 01, 2017 16:00 CET

Här finns information som hjälper ert företag att kommunicera om Kivra.

Över 1,5 miljoner personer i Sverige använder Kivra för att få sin post digitalt och just nu skickar över 1000 företag och myndigheter sin post via Kivra. De flesta avsändarna väljer att såväl skriva om Kivra på deras webb och på intranät och många av dem skickar bilagor. Utöver bilagor och information på webben skriver även avsändare om Kivra i nyhetsbrev och andra utskick. Dels för att informera om att de ställer om till digital post men även för att få fler privatpersoner att använda Kivra så att vi kan digitalisera mer post och därmed bidra till en mer hållbar värld.

Exempel på kommunikation om Kivra:

• Bilaga & yta på brev
    Nedan finns en exempelbilaga samt exempel på hur man kan kommunicera Kivra på en yta på ett brev.
  • Bilder & filmer
    Nedan finns även bilder och illustrationer och på youtube finns filmer om Kivra för såväl användare som avsändare.
  • Webb
    De flesta avsändare tar fram en dedikerad sida om Kivra samt skriver om Kivra i deras faq samt under betalsätt (om de skickar fakturor via Kivra). Här finns exempel på hur ni kan skriva om Kivra på er externwebb (och här finns fler exempel).

Kommentarer (0)