Hälften av SBAB:s bolånekunder använder Kivra

Hälften av SBAB:s bolånekunder använder Kivra

SBAB arbetar kontinuerligt med att hitta nya, smarta lösningar för en hållbar affär. Varje del av verksamheten ska andas hållbarhet. Kivras digitala brevlåda innebär ett miljövänligt och hållbart sätt för SBAB att kommunicera med sina kunder. Stora mängder papper kan sparas – och portot minskas.

I januari 2019 skickade SBAB ut årsbeskeden till sina kunder via Kivra - och mer än hälften av bolånekunderna kunde därmed ta del av sitt årsbesked digitalt istället för via papper.

- Vår digitaliseringsgrad via Kivra på samtliga våra årsbesked har en volymökning på nära 30% de senaste 2 åren. Det är en otrolig ökning som i sin tur leder till stora porto- och miljöbesparingar för oss, säger Oscar Bondfeldt, verksamhetsutvecklare på SBAB.

- Att nästan hälften av våra bolånekunder använder Kivra betyder att en stor del av kundbasen uppskattar att ta emot sina försändelser på ett säkert och hållbart sätt. Det är mycket glädjande och vi arbetar hela tiden med att öka den andelen, fortsätter Oscar.

SBAB förmedlar även lönespecifikationer säkert och digitalt via Kivra. Idag tar nästan 90% av SBAB:s medarbetare emot sin lönespecifikation i Kivra och får på så sätt en ökad förståelse för de tjänster som de rekommenderar till kunderna.

Vi tycker att det är jättekul att så många försändelser från SBAB går via Kivra idag. På bara årsbeskeden som skickades i januari 2019 har vi tillsammans kunnat spara 70 stycken träd som har kunnat användas till annat än till pappersutskick.

Tack SBAB för att ni bidrar till en mer hållbar värld!