Över 50% av svenskarna i åldern 20-30 använder Kivra!

Över 50% av svenskarna i åldern 20-30 använder Kivra!

Väldigt många svenskar har nu ställt om sin post till Kivra. Det är alltifrån 18-åringar till personer som passerat den beaktningsvärda åldern 100. Just 100-åringarna är inte så många men när vi tittar på åldersfördelningen kan vi se att vi jämfört med befolkningen i Sverige är överrepresenterade hela vägen upp till 60 år. I åldersgruppen 20-30 använder över 50% Kivra!

En tydlig effekt av att så många använder Kivra är att vi dels ser en större efterfrågan från företag och myndigheter att ställa om från pappersutskick till digitala utskick, men även att de flesta kan digitalisera över 30% av sina utskick från dag ett.

Nu ser vi fram emot att fortsätta växa och tillsammans med ännu fler ställa om till ett mer hållbart sätt att hantera post på. Över 2,5 miljoner svenskar använder Kivra, men tar vi en titt på statistiken för användandet av Mobilt BankID så kan vi konstatera att det fortfarande finns många som inte fått upp ögonen för Kivra - nästan 7 miljoner svenskar använder nämligen Mobilt BankID, så dessa ser vi fram emot att välkomna som användare framöver!

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Om Kivra
Var tredje svensk använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se