Reportage i Affärsvärlden om “Den nya svenska godheten”.

Blogginlägg   •   Dec 13, 2012 14:05 CET

För drygt en vecka sedan blev Stefan Krook ny VD för Kivra. I gårdagens tidningsupplaga av Affärsvärlden finns ett reportage om “Den nya svenska godheten” där bl a Stefan Krook beskriver hur Kivra kan bidra till att minska klimatpåverkan.

Reportaget skildrar hur Stefan Krook och Karl-Johan Persson startade 41an invest, ett bolag som investerar i entreprenörsbolag med potential. Båda har de ett intresse för företag som gör gott och därför var tanken att de flesta investeringarna skulle vara i sådana bolag. Den största investeringen ligger dock i ett “vanligt” företag, nämligen den digitala brevlådan Kivra. Det är dock ett företag som med med sin kärnverksamhet gör gott genom att bl a bidra till att minska klimatpåverkan. I reportaget beskriver även Stefan hur han tillsammans med Karl-Johan startade stiftelsen GoodCause (som äger GodEl och GodFond) där hela vinsten går till välgörande ändamål.

Reportaget i sin helhet finns att läsa i tidningen Affärsvärlden nr 50-52, 2012. En digital version av tidningen finns att läsa för prenumeranter av Affärsvärlden och går även att köpa digitalt.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.