Storbankerna tipsar om Kivra

Idag använder över 2,6 miljoner svenskar Kivra. En av fördelarna med att få sin post digitalt är att du får snabb och säker tillgång till din post. Det innebär att du kan förebygga och upptäcka bedrägerier i tid. Kivra är nämligen den enda tjänsten på marknaden där du notifieras och därmed snabbt och säkert kan ta del av kreditupplysningar från bl a UC, Creditsafe, Sergel och Bisnode samt post från Skatteverket och Bolagsverket var du än befinner dig.

Du behöver inte oroa dig för att någon vittjar din brevlåda eller vänta flera dagar på posten. Genom att använda Kivra får du snabb och säker tillgång till din post var du än befinner dig. Därför rekommenderar bl a Polisens nationella bedrägericenter privatpersoner att använda en digital brevlåda.

Storbankerna tipsar om Kivra

"Med en digital brevlåda med gratis ID-bevakning, till exempel Kivra, kan du få post från företag och myndigheter på ett säkert sätt. I Kivra får du också direkt besked om det görs en kreditupplysning i ditt namn och du kan reagera omedelbart om du misstänker att du är utsatt för id-kapning eller liknande."
Läs mer hos SEB

"Var försiktig med vilken information du lägger på internet, använd elektronisk brevlåda som Kivra och anmäl dig till obehörig adressändring"
Läs mer hos Nordea

"Ett av de vanligaste bedrägerierna i dag är att någon köper varor på kredit i en annan persons namn. Vid en kreditprövning skickas ett brev till den som kreditprövats, något du snabbt får kännedom om via den digitala brevlådan."
Läs mer hos Handelsbanken