AFA Försäkring erbjuder nu sina kunder att ta emot post via Kivra

AFA Försäkring erbjuder nu sina kunder att ta emot post via Kivra

AFA Försäkring erbjuder nu sina kunder att ta emot post via Kivra.

Över 2,7 miljoner svenskar använder Kivra för att få sin viktiga post digitalt. Över 10 000 företag och myndigheter skickar idag post såsom deklarationen, kreditupplysningar, årsbesked, lönespecifikationer och fakturor i Kivra.

Kivra har blivit en standard för säkra digitala utskick i flera branscher, bl a i försäkringsbranschen. Nu ansluter sig AFA Försäkring som avsändare och kommer erbjuda alla sina kunder möjligheten att få post från dem på ett säkert och hållbart sätt digitalt.

- Våra kunder har redan idag möjlighet att läsa sin post digitalt på afaforsakring.se. Intresset att kommunicera digitalt ökar och det är också viktigt för oss att vara där kunden vill vara. Att kommunicera digitalt med våra kunder ligger helt i linje med både vårt hållbarhetsarbete på AFA Försäkring men också att öka kundupplevelsen i kontakten med oss säger Karin Olsson, Chef inom Process- och Verksamhetsutveckling på AFA Försäkring.

- Vi önskar AFA Försäkring varmt välkomna som avsändare och ser fram emot ett fint samarbete där vi kan förenkla administrationen vid försäkringsärenden och därmed förbättra kundupplevelsen, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Om AFA
FörsäkringAFA Försäkring ägs av arbetsmarknadens parter. Genom kollektivavtalen försäkrar vi anställda inom den privata sektorn och kommuner, landsting, regioner och vissa kommunala bolag. Idag omfattas mer än 4,7 miljoner människor av minst en av våra försäkringar. Försäkringarna gäller vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. Från försäkringsfallen tar vi fram statistik som vi analyserar. Inom de områden i arbetslivet där vi ser problem med skador kan vi utlysa och finansiera forskningsprojekt. Resultaten av forskningen omsätts i praktisk handling genom förebyggande arbetsmiljösatsningar. Läs mer på www.afaforsakring.se

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig!

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över 2,6 miljoner privatpersoner och 25 000 företag får idag sin post digitalt från över 10 000 anslutna företag och myndigheter. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png