Kivra inleder samarbete med Hantverksdata

Kivra inleder samarbete med Hantverksdata

Kivra och Hantverksdata inleder ett nytt partnerskap som gör det möjligt för Hantverksdatas kunder att skicka digitala lönespecifikationer till sina anställda.

Över 1000 arbetsgivare i Sverige skickar idag hundratusentals lönespecifikationer varje månad via Kivra, som har blivit en ny digital standard för att skicka lönespecifikationer och andra HR-relaterade dokument.

Samarbetet med Hantverksdata innebär att fler arbetsgivare nu på ett enkelt och tidseffektivt sätt kommer att kunna digitalisera utskick av lönespecifikationer och kontrollbesked.

- I den kommande dataskyddsförordningen finns skärpta krav kring personuppgiftshantering. Tillsammans med Kivra hjälper vi våra kunder att på ett enkelt sätt ställa om till en hållbar och säker kanal för utskick av lönespecifikationer, säger Mikael Viotti, VD Hantverksdata.

- Tack vare vårt samarbete kan företagare nu enkelt ställa om till digitala utskick via Kivra. Det innebär att de slipper lägga tid på posthanteringen och kan istället fokusera på sin verksamhet, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Du visste väl att företag både kan ta emot och skicka post i Kivra?Visste du att du som småföretagare inte bara kan skicka lönespecifikationer med Kivra, du kan dessutom ta emot din företagspost digitalt och säkert via vår företagsbrevlåda! Läs mer här

För mer information, kontakta gärna:
Mikael Viotti, VD Hantverksdata, mikael.viotti@hantverksdata.com, 08-473 70 00

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig!

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över två miljoner privatpersoner och 20 000 företag får idag sin post digitalt från tusentals anslutna företag och myndigheter.  Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png