Kivra passerar 2 miljoner användare

Kivra passerar 2 miljoner användare

Över 2 miljoner svenskar använder nu Kivra för att få sin post digitalt, istället för hem i brevlådan.

Kivra fortsätter att växa i snabb takt. Hittills i år har över 150 000 svenskar skaffat Kivra vilket innebär att totalt antal användare nu passerat 2 miljoner.

- Vi är stolta och glada över att kunna erbjuda en tjänst där du kan ta emot en stor del av din post digitalt. För mig som användare ökar nyttan i takt med att jag kan samla mer och mer av min post i Kivra. På samma sätt ökar nyttan för avsändarna i takt med att fler av deras kunder skaffar Kivra. Därför fortsätter vi nu fokusera på att öka nyttan med tjänsten genom att behålla en hög tillväxt av användare och avsändare, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Parallellt med den snabba användartillväxten växer även antalet avsändare snabbt. Hundratals nya företag har anslutit sig bara i år vilket innebär att tusentals företag och myndigheter nu skickar sin post digitalt via Kivra.

- Vi ser nu en exponentiell tillväxt av avsändare vilket dels innebär att nyttan med tjänsten ökar, men det kommer dessutom resultera i fortsatt stark användartillväxt eftersom fler företag nu erbjuder sina kunder möjligheten att få sin post i Kivra, fortsätter Stefan Krook, VD Kivra.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över två miljoner privatpersoner och 20 000 företag får idag sin post digitalt från tusentals anslutna företag och myndigheter.  Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png