Över 500 000 svenskar har en digital brevlåda hos Kivra

Nu har Kivra genomfört migreringen av samtliga Brevo-användare till Kivra, vars användargränssnitt i samband med detta även fått en rejäl ansiktslyftning. Efter sammanslagningen har nu Sveriges ledande digitala brevlåda, Kivra, över 500 000 användare.

- Användarvänligheten har förbättrats kraftigt baserat på vad vi lärt av våra användare under de första pionjäråren med tjänsterna Brevo, Kreditkopia samt ‘Kivra 1.0’, kommenterar Stefan Krook, VD på Kivra.

Nyheter i Kivras gränssnitt är bland annat att användaren kan dela sitt innehåll med en annan Kivra-användare och att man ser sin post uppdelat per avsändare. Positivt för dem som tidigare använt Brevos tjänst är att Kivras webbtjänst använder den senaste webbstandarden och anpassar sig responsivt efter den enhet man besöker hemsidan ifrån. Det innebär att hemsidan gör det bästa av den skärmytan den får oavsett om det är en dator, surfplatta eller mobil. Kivra finns även som iOS-app.

- Vi vill ge våra användare en så enkel och bra användarupplevelse som möjligt och jag är därför glad över att alla fd. Brevo-användare möts av vårt nya användargränssnitt första gången de loggar in på Kivra, avslutar Stefan Krook.

Stefan Krook, VD på Kivra
stefan.krook@kivra.com