Resurs Bank erbjuder digitala utskick via Kivra till alla sina kunder

Resurs Bank erbjuder digitala utskick via Kivra till alla sina kunder

Kivra är Sveriges största digitala brevlåda med över 1200 företag och myndigheter som skickar post till snart 2 miljoner användare. Resurs Bank var en av de första avsändarna i Kivra och har skickat digital post sedan 2014. Samarbetet har varit så lyckat att Resurs Bank nu väljer att koppla på samtliga sina flöden till Kivra. Det betyder att alla Resurs Banks kunder får möjlighet att ta emot brev och avier i sin digitala brevlåda och kunderna kan även välja att betala, eller delbetala, sin avi via Kivras betaltjänst.

- Det är viktigt för oss att ständigt utveckla vårt kunderbjudande och vi ser att allt fler kunder vill ha sina utskick digitalt. Därför är vi glada att nu erbjuda digitala utskick via Kivra till alla våra kunder, säger Gustav Lindhé, Nordic Improvements Manager på Resurs Bank.

- Vi är stolta och glada att Resurs Bank, en av våra pionjärkunder, utökar sitt samarbete med samtliga sina utskick och blir en än viktigare partner för oss i vår användartillväxt, säger Stefan Krook VD Kivra.

Om Resurs Bank

Resurs grundades 1977 och är en av Nordens snabbast växande nischbanker. Under 1980-talet uppfann vi det framgångsrika säljfinanskonceptet ”räntefritt” och i dag är vi en av Nordens ledande banker inom retail finance, med cirka 5,5 miljoner privatkunder i Norden. Från basen inom retail finance har produkterbjudandet utvecklats till att också innefatta sparkonton, försäkringar, privatlån och kreditkort. De senare erbjuds bl a genom det egna Supreme Card med cirka 150 000 kort i Norden. Resurs Bank ägs av moderbolaget Resurs Holding och är en del av Resurs Holding-koncernen. Under 2015 förvärvade Resurs Bank dotterbolaget yA Bank.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Nu har snart två miljoner människor ställt om sin viktiga post till den digitala brevlådan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png