Santander Consumer Bank ny avsändare i Kivra

Santander Consumer Bank ny avsändare i Kivra

Santander Consumer Bank ansluter sig till Kivra och erbjuder sina 500 000 kunder i Sverige att få posten i Kivra.

Nära 3 miljoner svenskar använder Kivra för att få sin viktiga post digitalt. Snart 15 000 företag och myndigheter skickar idag post såsom deklarationen, kreditupplysningar, årsbesked, lönespecifikationer och fakturor i Kivra.

Ett flertal banker skickar idag post via Kivra, senast i raden av banker att ansluta sig är Santander Consumer Bank som har 500 000 kunder i Sverige.

- Vi vill skapa tillväxt och framgång på ett hållbart och innovativt sätt, det gör att omställningen från papperspost till Kivra faller sig naturlig för oss. Många av våra kunder använder redan Kivra vilket innebär att vi kommer att kunna stärka kunddialogen från dag ett, säger Martin Brage, VD Sverige Santander Consumer Bank.

- Vi är väldigt glada över att Santander Consumer Bank nu ansluter sig till Kivra och vi ser fram emot att vara en partner för att stärka kundkommunikationen. Möjligheten att stärka kundkommunikationen är också en av huvudanledningarna till att vi nu ser ett stort intresse från banker och andra finansiella aktörer att ansluta sig till Kivra, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Om Santander Consumer Bank
Vi tillhör den globala koncernen Banco Santander som har 133 miljoner kunder och över 200 000 anställda i 45 länder. Banco Santander har nyligen fyllt 160 år. Vårt löfte är att skapa tillväxt och framgång på ett hållbart, ansvarsfullt och innovativt sätt. Det gör att människor kan förverkliga sina idéer och hjälper företag att blomstra.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig!

Om Kivra
Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Nära 3 miljoner privatpersoner och över 30 000 företag får idag sin post digitalt från snart 15 000 anslutna företag och myndigheter. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png