Snart blir det möjligt att koppla ihop företagsbrevlådan med Fortnox.

Snart lanseras Kivras integrationstjänst - Fortnox först ut att erbjuda företag att bli mer digitala

Inom kort lanseras Kivras integrationstjänst som gör det möjligt för företag att koppla ihop företagsbrevlådan med sitt bokföringssystem. Först ut att erbjuda sina dryga 200 000 företagskunder att digitalisera och automatisera stora delar av sin bokföring är Fortnox.

Över 2,5 miljoner privatpersoner och 25 000 företag använder Kivra för att få sin viktiga post digitalt. Kivras integrationstjänst kommer göra det möjligt för bokföringssystem att integrera med Kivra för att erbjuda sina företagskunder möjligheten att automatisera stora delar av sin bokföring.

Fortnox är först ut och framöver förväntas fler bokföringssystem att ansluta.

- Att som företagare kunna få sin post digitalt är steg ett. Nu tar vi ytterligare ett steg för att förenkla administrationen genom att möjliggöra för bokföringssystem att integrera med Kivra. På så sätt kan vi tillsammans med aktörer såsom Fortnox erbjuda företagare att bli mer digitala och därmed kunna lägga mer fokus på sin kärnaffär istället för administration, säger Stefan Krook, VD Kivra.

- Fortnox är med och bygger en ny digital infrastruktur i Sverige och denna lösning, där företagaren kan automatisera sitt fakturaflöde, är ett konkret steg mot AI-baserad bokföring. Digitaliseringen är en nyckelfråga för de småföretag som vill vara med och leverera och utvecklas på sikt säger Nils Carlsson, vd Fortnox.

Läs mer om Kivras integrationstjänst

Om Fortnox

Fortnox erbjuder en molnbaserad plattform så att småföretagare och redovisningsbyråer kan sköta ekonomi och administration på ett effektivt sätt. Plattformen är marknadsledande i Sverige. Den ger också kunderna tillgång till finansiella tjänster och företagsförsäkringar. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö. Aktien är noterad på NGM Nordic MTF. För ytterligare information se www.fortnox.se.