Sista dag för teckning i Kiwoks pågående nyemission på fredag 2019-03-29

Pressmeddelande   •   Mar 25, 2019 16:33 CET

Erbjudandet i sammandrag:

Emissionsbelopp: Högst 6 000 000 kr.

Antal aktier i emissionen: Högst 2 000 000 B-aktier.

Pris per aktie: 3,00 kronor.

Teckningstid: Fr.o.m. den 18 t.o.m. den 29 mars 2019.

Bolagsvärdering: Cirka 57 MSEK (pre-money).

Avvikelse från företrädesrätt: Nyemissionen sker med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och riktas till allmänheten i syfte att skapa ytterligare spridning av ägandet i bolaget.

Handel i aktien: Aktien i Kiwok är i dag onoterad men styrelsen har för avsikt att ansöka om listning av bolagets aktie så snart bolaget uppfyller kraven och verksamheten är etablerad.

För ytterligare information ta del av bifogade emissionsdokument

Stockholm 2019-03-25

För ytterligare information kontakta

CEO Anders Björlin på telefon 070-645 55 73, mejl anders.bjorlin@kiwok.com eller besök bolagets hemsida www.kiwok.se

Kiwok är ett medicinsk tekniskt företag verksamt inom mHealth (mobil hälsa). Företaget har utvecklat BodyKom, en global tjänst för digital distansövervakning av patienters hälsotillstånd, Remote Patient Monitoring (RPM), som effektiviserar patientövervakningen via mobil och digital dataöverföring samt beslutsstöd. Kiwok har beviljats metodpatent i USA, Kanada och Sydkorea.

Kommentarer (0)

Kommentera