Passion för Sill och annan Mat

Passion för Sill och annan Mat

Idag 1 mars öppnar Passion för Mat 2013,  mässan för alla matälskare och hemmakockar! Kom och upplev inspiration från ett utsökt urval av producenter och råvaror från kvalitetsinriktade leverantörer inom mat och dryck. Årets tema är “Ta vara på råvaran” vilket speglar den stora trenden inom matlagning idag som handlar om att reducera onödigt matsvinn och ta vara på alla delar av råvaran.

Låt dig också inspireras av de aktiviteter som genomförs under mässan, så som Köksskolan och olika Workshop’s. Köksskolan som ger dig möjlighet att lära dig mer om matlagning, leds av matpredikanten Anders Arnell och Johnny Johansson, tidigare Nobelkock.

Passion för Mat har även en scen där olika tävlingar äger rum. Bland annat kan du se Leif Mannerström och Katja Palmdahl göra upp mot Gustav Trägårdh och Alexandra Zazzi om att tillaga tre råa kycklingar i Kockduellen. Här genomförs även Folkmästerskapen i Omelett med Leif Mannerström som ordförande i tävlingsjuryn.

Klädesholmen hittar du naturligtvis på mässan! Vi finns i monter 128 och kommer att bjuda på 2012 års Årets Sill – Tranbär och Citrontimjan samt våra fantastiska Premiumsillar Svart Vinbärssill och Kräftmarinerad Sill.I  vår monter kommer du kunna köpa våra mest älskade produkter till förmånliga priser samt ta del av våra mässerbjudanden.

Se vår hemsida för mer information om dessa erbjudanden samt öppettider.

Välkommen till Passion för mat!