Nyhet från Klädesholmen i sillhyllan lagom till jul

Klädesholmen lanserar Inlagd sill i plastförpackning

Klädesholmen lanserar en nyhet i sill-hyllan lagom till jul. Den mycket omtyckta plastförpackningen med Matjessill i bit får en följeslagare i form av Inlagd sill. Sillen produceras i samma typ av förpackning, vilken framställs av mestadelsåtervunnet material och är lättare att transportera.

När Klädesholmen slutade producera sin matjessill i plåtburk och istället lanserade den nya plastförpackningen, togs det mycket väl emot av konsumenten som välkomnade den lättare och miljövänligare förpackningen.

Nu har denna förpackning fått sällskap av en Inlagd sill med lök, morötter och kryddpeppar och lanseringen sker lagom till den stora julhandeln. Sillen finner ni hos er ICA-handlare.