Klättrare tvättar Lunds Universitetssjukhus

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2016 15:06 CEST

Reparbetare från Klätterservice arbetar sig systematiskt nedåt utrustade med högtryckstvättar.

Utrustade med högtryckstvättar rengör reparbetare från Klätterservice delar av betongfasaderna på Skånes Universitetssjukhus i Lund.

- Fördelen med att använda reparbete vi denna typ av byggnader är att omgivningen påverkas minimalt, berättar Anton Torsholm, VD på Klätterservice. Av säkerhetsskäl spärrar vi alltid av under vårt arbetsområde, men vi tar inga stora ytor i anspråk i jämförelse med en ställning eller en lift.

Betongen är drabbad av viss påväxt, framförallt på de fasader som vetter mot norr, och reparbetarna arbetar sig systematiskt nedåt. Rengöringen utförs med vanligt vatten utan några tillsatta medel.

- I samarbete med experter på Hustvättarna, som ansvarar för rengöringen, utförde vi ett prov på fasaden som visade att användande varmvatten var tillräckligt för att få bort påväxten, säger Anton.

Klätterservice AB är en leverantör av hantverkstjänster utförda via reparbete. Reparbetarna i företaget har internationella certifikat från både SPRAT och IRATA. Våra 4 affärsområden är Infrastruktur & industri, Bygg & fastighet, Innovation och Utbildning. Företaget med säte i Höganäs grundades 2007 och har 25 anställda vilka utgår ifrån Malmö, Stockholm och Östersund.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.